Road trip dag 1 tot en met 4 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Britt - WaarBenJij.nu Road trip dag 1 tot en met 4 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Britt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 1 tot en met 4

Blijf op de hoogte en volg Britt

28 November 2014 | Australië, Byron Bay

Maandag 24 november begon onze road trip. We wilden 's ochtends de camper ophalen. Iets later dan gepland gingen we van het hostel in Bondi Beach met de bus en trein naar de andere kant van Sydney. Daar aangekomen duurde het allemaal wat langer dan verwacht. Uiteindelijk kregen we onze camper - inmiddels gedoopt tot Toby - mee. Rond 3 uur reden we Sydney uit. Op naar de eerste tussenstop: Hunter Valley. Dit is een groot gebied met mooie wijngaarden. We kwamen er echter na vijven aan dus er was weinig meer te beleven. Daarnaast regende het, dus we besloten door te rijden naar de Myall Lakes waar we wilden slapen. We werden tegen gehouden door mannetjes op de weg toen we er bijna waren. Er was een bosbrand en dus was de 'road closed'. Toen zijn we maar naar de dichtstbijzijnde camping gegaan. Primitief! Daar hebben we ons eerste nachtje in de camper doorgebracht.

Dinsdag begonnen we vroeg, we wilden op tijd op pad. Dat is gelukt. We zijn uiteindelijk naar Port Macqurie gegaan. Mooie plaats aan de zee, waar we naar een koala ziekenhuis geweest zijn en langs de kust gelopen hebben. Hier hebben we ook de eerste dolfijn gespot! Daarna zijn we doorgereden naar het leuke plaatsje Bellingen. Lijkt een beetje op een filmset. In Bellingen hebben we gewoon in een straat gekampeerd, haha.

Woensdag verlieten we Bellingen voor Dorrigo, een plaatsje dichtbij. De weg van Bellingen naar Dorrigo is adembenemend. Je slingert tussen de bergen en het regenwoud door. Dorrigo kent een nationaal park, met dat regenwoud dus. We zijn daar gestopt en hebben er een wandeling van bijna 7 km gemaakt. Helaas was het regenachtig en bewolkt, waardoor de uitkijkpunten nu niet veel opleverden. Desondanks was de wandeling het zeker waard! We ontdekten alleen op een gegeven moment bloedzuigers aan onze benen.. Dat is wat minder prettig en we gingen dus steeds harder lopen. Eenmaal terug bij het startpunt van de wandeling hebben we een uitgebreide check gedaan bij de toiletten. Toen alle bloedzuigers verwijderd waren zijn we naar Coffs Harbour gereden. Weer een hele leuke havenplaats. We zijn even gestopt bij Diggers Beach - wauw - waar het wemelde van de surfers. We hebben gegeten in het centrum bij een adresje uit de lonely planet guide voor Australië. Er was later op de avond live muziek en je kon er gratis gamen dus Sierd en ik hebben even een potje Mario Kart gedaan. We zetten de camper in een straat dicht bij de Botanic Garden van Coffs Harbour neer.

Donderdagochtend waren we een van de eerste gasten bij die Botanic Garden. We hebben daar ongeveer 1,5 uur rondgelopen. Ik was nog nooit in zo'n soort tuin geweest - Australië kent er heel veel - en was aangenaam verrast. Daarna reden we weer naar Diggers Beach om nu echt even langs de kust te wandelen. Het weer begon ook mee te werken dus ik haalde mijn korte broek en zonnebril tevoorschijn. Summer is in the air! Nadat we nog even boodschappen hadden gedaan zijn we verder gereden naar Yamba, een mooi oud vissersplaatsje dat een award gewonnen heeft voor 'best town'. Toen we Coffs Harbour uitreden kwamen we trouwens ook langs de 'famous Big Banana'. In Yamba zijn we even gauw het strand op gegaan. Super mooi weer. Vervolgens reden we door naar Byron Bay en volgden we het laatste stukje de Tourist Drive; een route die je wat meer laat zien en niet via de snelweg gaat. We rijden namelijk het grootste deel van de tijd omhoog via de Pacific Highway. In Byron Bay keek in mijn ogen uit. Een heus backpackers walhalla; overal backpackers en de plaats lijkt er ook speciaal voor ingericht. We kwamen uit op camping Tourist Village waar we voor 34 dollar een plek met stroom hadden. Het begon 's avonds weer te regenen dus we waren blij dat we droog in onze camper zaten en niet in een tentje. Er was een overdekte camp kitchen waar we onze eigen geïmproviseerde maaltijd gekookt hebben. Goed gelukt, al zeg ik het zelf.

• 28 November 2014 - 00:10

Jeroen:

Het begint er allemaal een beetje op te lijken van wat ik er van had verwacht. En het avontuur is nog maar net begonnen! Go on!
    P.S. Ook wel prettig dat het weer gaat meewerken Groetjes van iedereen en graag een foto van jezelf op de surfplank!

• 28 November 2014 - 08:27

Hey Britt, dat klinkt goed.
    Inderdaad is Byron Bay een backpacker's walhalla, maar ook nog een echt hippie-walhalla. Benieuwd of die commune net buiten de stad er nog is. Zo ja, dan is dat zeker de moeite waard.

• 28 November 2014 - 08:28

Hey Britt, dat klinkt goed.
    Inderdaad is Byron Bay een backpacker's walhalla, maar was toen ik er was ook nog een echt hippie-walhalla. Benieuwd of die commune net buiten de stad er nog is. Zo ja, dan is dat zeker de moeite waard.

• 28 November 2014 - 08:28

• 28 November 2014 - 20:09

Marja:

Ha Britt,
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Ik vind het bijzonder om er zo toch een beetje van mee te krijgen.
    Wat een mooie plekken en gelukkig iets beter weer.
    Vol verwachting verder en veel plezier.
    Groeten, mama.