Road trip dag 8 tot en met 13 - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Britt - WaarBenJij.nu Road trip dag 8 tot en met 13 - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Britt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 8 tot en met 13

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 December 2014 | Australië, Noosaville

Zondag 30-11 zijn we naar Brisbane, ook wel 'Brissie', gereden. In de ochtend gingen we eerst naar de Mount coot-tha lookout. Daar had je uitzicht over de hele stad. Best indrukwekkend. We reserveerden een plek op camping Gateway Resort voor die dag en nacht. Daar kwamen we 's middags aan en hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen. Na een lekkere douche gingen we weer zelf aan het koken. Soep uit blik deze keer met brood. Best lekker. We kwamen een Nederlands meisje tegen dat ons een beetje bang maakte voor de Fraser Island tour. Ze had verhalen van anderen gehoord die in tentjes sliepen waarbij er slangen en ratten onder de tent door kropen. Brr... Ze zei wel dat het echt heel mooi is, Fraser Island en het rijden in een 4x4 jeep wat wij ook gaan doen. Ik werd een beetje down helaas van haar bericht en ging me zorgen maken. 'We hadden niet zo halsoverkop moeten boeken Sierd', dacht ik alleen maar. De stemming bedrukte. Op zulke momenten krijg ik extra last van heimwee. Ik voel me heel zwak, maar het is wel zo. We besloten er toch nog een leuke avond van te maken en reden naar een heuse drive-in bioscoop. Wat gaaf! Het voelde net als in de Grease film. We zagen de nieuwe Hunger Games en reden moe maar voldaan terug naar de camping.

Maandag was het tijd voor een dagje Brisbane. Na een lekker ontbijtje op de camping - dankzij de gemakken van de camp kitchen konden we brood roosteren en thee zetten - reden we naar het centrum. Daar waren ze op zich zo, alleen toen was het nog een hele zoektocht naar een parkeerplek. De parkeergarages waren duur dus we zetten onze Toby op straat neer en gooiden geld in de parkeermeter. We wandelen wat door brisbane. Langs de rivier en toen weer terug het centrum in. Onderweg zagen we de schade van de storm die er was geweest. Zo waren de Botanic Gardens dicht vanwege de schade. Ook waren er overal wegopbrekingen. We zagen vele gebouwen zoals het Parliament House en de Queen Mall. Daarna zetten we de camper bij South Bank neer. We gingen naar Streets Beach. Dit is een aangelegd strand en zwembad midden in Brisbane, naast de rivier. Hier hebben we lekker een paar uurtjes gelegen. Daarna zetten we de camper een stuk verderop gratis neer (met hulp van een aardige local) en liepen we terug. We staken de rivier over met een gratis ferry en liepen weer wat rond bij Queen Mall. Daar aten we ook wat en liepen nog wat rond. We kwamen langs een mooi verlicht plein met kerstboom. Het blijft raar, die kerstsfeer met deze temperaturen. We liepen uiteindelijk terug over de Victoria Bridge naar de camper. In een plaats buiten Brisbane parkeerden we Toby voor de nacht.

Dinsdag vertrokken we naar Noosa. We reden via de Glasshouse Mountains, een mooie Tourist drive. Rond half 12 reden we Noosa in. Een chique uitziende badplaats die niet voor niets het Cannes van Australië heet. We trokken onze zeekleren aan en hebben de hele middag op het strand gelegen. Dat is voor mij echt genieten. Ik ben vandaag ook aardig bijgekleurd/verbrand. We hebben het lang vol gehouden, tot zo'n uur of 5. Toen even gedoucht bij het strand. 's Avonds zijn we door Noosa gaan slenteren. Er is een hele leuke straat met winkeltjes en restaurantjes: Hastings Street. Geweldige plek ook om mensen te kijken. Wij aten uiteindelijk budget vriendelijk wat Mexicaans op een paar krukjes, maar Sierd zag genoeg restaurantjes waar hij graag zou gaan eten. We zetten de camper voor die avond langs de rand van de weg net buiten het centrum op hoop van zegen...

Woensdag de tweede dag in Noosa. Wederom stralend weer. We begonnen de dag met een wandeling door het Noosa National Park. Hier deden we een stuk van de Coastal Track. Erg mooie uitzichten! Later 's middags belandden we weer op het strand; Main Beach net zoals gister. The good life! Aan het eind van de middag reden we naar Nomads Noosa, een hostel waar we voor 20 dollar de camper die nacht mochten laten staan. We douchten daar en profiteerden van een goedkope hostelmaaltijd. Er was live muziek dus daar hebben we nog even bij gezeten en toen zijn we gaan slapen.

Donderdag hebben we onze derde en laatste dag in Noosa gehad. Wat zullen we vandaag eens gaan doen? We gingen naar het information centre. Hier kwamen we niet heel veel verder. We konden met de ferry, dus dat namen we even mee in ons achterhoofd. We zijn eerst nog weer door Hastings Street gaan slenteren. Daarna zijn we naar Noosa Marina gereden, de haven van Noosa. Leuk plekje waar we best lang gewoon even gezeten hebben op een pier en mensen gekeken. Ook heb ik daar mijn reisdagboekje bijgewerkt en weer wat dingen opgeschreven. Na een tijdje liepen we terug naar de camper en reden we naar een volgend plekje dat we nog niet gezien hadden: Sandy's Cove (als ik het goed heb). Dit was een meer afgelegen stukje strand naast Main Beach. Een beetje een eiland-idee. Hier hebben we weer even lekker gehangen. Daarna zijn we boodschappen gaan doen. Overal kerstsfeer in de supermarkt, zelfs kerstmuziek. 's Avonds hebben we een leuk plekje uitgekozen om te eten bij de drukke Hastings Street. We zaten ergens boven dus konden mooi uitkijken op die straat. Ten slotte hebben we de camper weer op dezelfde plek als eergisteren neergezet. We zetten wel vroeg de wekker, zodat we op tijd weg kunnen voor het geval er iemand komt controleren.

Vandaag is het vrijdag en nu zit ik bij de MacDonalds met Sierd om de telefoons op te laden en gebruik te maken van Wi-Fi. Vanochtend werd er op de ramen getikt, oh oh. We kwamen weer met de schrik vrij. De man vertelde ons dat we hier niet mochten kamperen/'s nachts slapen. Gelukkig redde Sierd ons eruit met zijn beleefdheid. We rijden zo naar Rainbow Beach waar we om 2 uur vanmiddag een informatiebijeenkomst hebben over de tour naar Fraser Island. Morgen is het dan zover! Dan gaan we 3 dagen lang Fraser Island verkennen. Ik heb er gemengde gevoelens over. Het moet prachtig zijn maar ik me dus wel een beetje zorgen, ook om het weer want de voorspelling is onweer. We shall see. Daarna zal ik wel weer een keer een update doen! Liefs uit Australië

• 05 December 2014 - 08:36

Jeroen:

Prachtig verhaal. Fraser Island gast het ook helemaal worden. Gelukkig ben je daar niet alleen

• 05 December 2014 - 14:45

Marja:

Wat een belevenissen. Gelukkig ook al het echte vakantiegevoel beleefd van op het strand luieren en lekker bijkleuren en slenteren door een toeristisch stukje van de stad.
    Veel plezier op Fraser Island en hopelijk valt het weer gunstig uit.

• 05 December 2014 - 18:58

Antoinette:

Ha Britt,
    Wat leuk om dit allemaal te lezen! Ik lees het hardop voor hier in huis! Heel veel plezier en geniet van Fraser Island. Ben benieuwd..... Dikke kus van ons!

• 06 December 2014 - 13:38

Miep.inhetveld@ziggo.nl Inzet :

Hoi brittinaustralie en sierd

Heel leuk om al die berichtje te lezen
    Ik hoop dat jullie er erg van genieten
    dit in mijn eerste poging op de tablet
    Heel veel groetjes van mijh

• 06 December 2014 - 15:14

Inge:

Dappere Britt,

Wat een mooie verhalen vertel je! En wat goed dat je ook je onzekerheid verwoordt. Het wordt vast fantastisch: Fraser Island. En als het toch wat tegenvalt, dan heb je het toch maar mooi gedaan.

Groetjes en dikke kus Inge en Paul
    Nog heel veel plezier in verweggistan samen met Sierd!

• 08 December 2014 - 14:49

Oma Opa Zwabber :

wij wensen jouw en siert een machtig -prachtig mooie tijd in down under. gewoon genieten. tot gauws in de noork.

• 08 December 2014 - 16:16

Monique:

Hey Britt,
    inmiddels is je Fraser Island avontuur al een eind onderweg. Ik weet zeker dat de zorgen weggenomen zijn en je een geweldige tijd hebt daar.
    Geniet ervan op weg naar het noorden !