road trip dag 5 en 6 - Reisverslag uit Taringa, Australië van Britt - WaarBenJij.nu road trip dag 5 en 6 - Reisverslag uit Taringa, Australië van Britt - WaarBenJij.nu

road trip dag 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 November 2014 | Australië, Taringa

Vrijdag hebben we nog een dag Byron Bay gedaan. 's ochtends lekker gedoucht op de camping en uitgebreid ontbeten bij de camp kitchen. Ik heb mijn eerste theetje in Australië ook lekker kunnen drinken. Bij het informatiecentrum in byron bay hebben we informatie gevraagd over de Lighthouse Trail, een 3,5 km lange wandeling langs de kaap van Byron Bay en de vuurtoren. Toen we daar waren raakte Sierd enthousiast over kajakken met dolfijnen. Impulsief als hij is hebben we daar meteen voor die middag geboekt. Dus snel de Lighthouse trail lopen om op tijd terug te zijn voor het kajakken 's middags. De Lighthouse trail was super, hele mooie uitzichten. We waren op tijd terug voor het kajakken. Reddingvest aan en gaan met die banaan. Het meisje van de organisatie - een typische Aussie girl - vroeg nog aan mij of ik het snel koud kreeg. Ik twijfelde over mijn antwoord maar zei dat ik het niet zo goed wist. Had ik maar 'ja' gezegd. Het kajakken was namelijk super gaaf, maar ik raakte bijna onderkoeld. Aan het begin moesten we in de kajak stappen, wat nog een hele klus was met de hoge golven. Ik sloeg uiteraard om en ging kopje onder. Wel voor het eerst gezwommen in de Pacific Ocean, haha. 's avonds hebben we bij The Railwayers Friendly Bar gegeten. Er was ook live muziek. Wat een hippies overal! We hebben hard gelachen om swingende 80-jarige opaatjes. Ook hebben we vanavond de tours naar Fraser Island en de Whitsunday Islands geregeld! We sliepen die avond weer ergens gewoon in een straat, net buiten Byron Bay omdat het in de grote plaatsen zelf niet mag.

Zaterdag zijn we eerst naar de Mount Warning gegaan. Die berg hoort bij een national park. Weer was de rit er naartoe heel mooi. We zagen dat de klim naar de top en weer terug 8 km ongeveer was. Dat leek ons niet heel verstandig in de hitte en het was al bijna middag dus dan zouden we ook pas laat naar de volgende bestemming kunnen. We besloten een klein stukje omhoog te lopen. Toch nog een beetje regenwoud meegepikt en wat uitzichten. Vanaf de Mount Warning zijn we naar Surfers Paradise gereden. Wat een gave stad! Allemaal hoge gebouwen en een mooi strand. Na een hele lange zoektocht naar een slaapplek hebben we het maar zo gelaten en zijn we op het strand gaan liggen. Let it be, let it be... Na een dutje op het strand zijn we de drukke hoofdstraat op gegaan en hebben we daar rondgelopen en een hapje gegeten. Later op de avond Surfers Paradise uit gereden en in een kleinere plaats (Oxenford) wild gekampeerd. Ik was blij toen ik eindelijk mijn ogen dicht kon doen.

  • 30 November 2014 - 11:02

    Monique:

    Hey Britt,
    alweer een boel avonturen erbij... succes met de trip naar boven. En veel plezier op de eilanden !
    lfs, Monique

  • 30 November 2014 - 12:27

    Jeroen:

    Weer mooie avonturen beleefd. En zo is het maar net; doen waar je zin in hebt en er meteen voor gaan. Geweldig toch dat je met dolfijnen hebt gekayakt al is het onderkoeld raken natuurlijk wat minder.

  • 30 November 2014 - 15:54

    Herbert:

    Klinkt tot nu toe allemaal fantastisch.
    Lees graag het volledige verslag veel plezier nog in the outback

  • 30 November 2014 - 18:50

    Marion:

    Hoi Britt,
    Wat maken jullie samen prachtige dingen mee.
    Mooi dat jullie ons laten meegenieten, van jouw prachtige verhalen.
    Lieve groet Marion

  • 30 December 2014 - 15:02

    Oma-opa--0oievaarsweg:

    eengoed uiteinde 2014 en heel goed begin 2015 graag tot wederziens in amsterdam maar vooreerst geniet nog met jullie beiden

  • 30 December 2014 - 15:02

    Oma-opa--0oievaarsweg:

    eengoed uiteinde 2014 en heel goed begin 2015 graag tot wederziens in amsterdam maar vooreerst geniet nog met jullie beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4351

Voorgaande reizen:

21 November 2014 - 12 Januari 2015

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: